Vybíráte makléře nebo realitní kancelář? Proč volit osobní přístup místo např. neosobní korporace?

Službu vám vždy poskytuje konkrétní makléř. Ne neosobní firma. Nepotřebujete řešit z jaké firmy makléř je, ale jaký je. Jaké jsou jeho schopnosti, praxe, jaké cíle a jak pracuje.


Prodáváte si nemovitost sám?  Nejspíš proto, že makléř předtím neuspěl, že?


Říká se, že pokud makléř neuspěje, tak to není chyba jeho, ale majitele, který jej špatně vybral. Odvážné tvrzení, ale zpravidla je pravda takto tvrdá. Dobrý makléř vám vždy nemovitost zobchoduje lépe a za větší peníze.


Někdy se setkáme s tvrzením: „prodali jsme si nemovitost sami a nepotřebovali jsme realitku“. Samozřejmě, že to jde, ale většinou prodávající netuší, za kolik mohli nemovitost skutečně prodat a kolik starostí si mohli ušetřit. Rozdíly v prodejních cenách mohou být ve statisících až milionech korun. Každý vidí jen odměnu pro makléře. Příslovečné "nechci slevu zadarmo" vyhraje nad zdravým rozumem.


Proč to tak je?


Často jsme svědky, kdy na prohlídkách říká majitel: „dáme to tomuhle pánovi, ten je sympatický a chce to, už další zájemce nevoďte a ušetříte si sám čas a náklady“. V této chvíli odpovídám: „nechte mě dokončit mojí práci, od toho mě máte, prodej bude za tržní cenu a ne za rychlou cenu“. Nakonec to vždy dopadne tak, že sympatický pán najednou nemá peníze a chce slevu. 


Makléř je profesionál a nepodléhá emocím, což pramení z jeho realitní praxe, která prodávajícím chybí. 


Představte si, že jste v pozici zájemce, je jasné, že chcete kupovat za co nejnižší cenu a ne za vyšší tržní cenu. Vyšší tržní cenu zajišťuje právě realitní makléř. Od toho si jej koneckonců majitel najímá, aby dostal tu správnou tržní cenu. A až budete sami nemovitost prodávat, také budete chtít tržní cenu. 


Makléř není zloděj ani podvodník, když díky zkušenostem dokáže, třeba pomocí dražby, vybrat a zobchodovat tu nejvyšší tržní nabídku pro majitele. Pro některé prodávající je to první a poslední prodej v jejich životě a každá koruna je pro ně důležitá. Kupujícím se také vyšší investice časem vrátí, protože ceny nemovitostí stále rostou. Naopak,  u profesionálního makléře máte jistotu, že vše proběhne v pořádku i pro vás a nikdo nic nezatají. Kupujete prověřenou nemovitost, což dnes i v povinnostech makléře definuje Realitní zákon.


Jak tedy vybrat dobrého makléře? 


POZOR, NIKDY ne podle výše jeho provize! Když jedete kupovat auto a vezmete si sebou mechanika, aby vám pomohl vybrat spolehlivé auto, vezmete toho nejlevějšího? Platí čím levnější tím kvalitnější? Praxe ukazuje, že neplatí – dobrého profesionálního makléře poznáte podle toho, že je profesionálně zaplacen, nicméně mnohonásobně se vám to vyplatí, dostanete totiž kvalitní službu a hlavně tržní cenu nemovitosti.


Jak tedy vybrat profesionálního makléře? Platím čím větší realitka tím lepší makléři? Nebo čím věhlasnější značka tím lepší služby? A kdo zajistí, že v realitní kanceláři nedostane vaši nemovitost právě nováček, který se zaučuje? Dnes si může koupit franšízu těch největších značek kde kdo, ale znamená to, že jde okamžitě o dobrého makléře?  Službu vám vždy poskytuje konkrétní makléř. Ne celá firma nejednou. Vy tedy nepotřebujete řešit z jaké firmy makléř je, ale jaký je.


Dobrý profesionální makléř:


  • je vždy pro vás na telefonu (když nezvedá telefon vám, jak se asi chová k zájemcům?)
  • reaguje rychle, nemá desítky neprodaných nemovitostí v nabídce, protože nemůže být na několika místech najednou
  • má historii, je schopný ukázat co již prodal
  • je pojištěný dle realitního zákona a pracuje vždy na smlouvu dle realitního zákona
  • pravidelně vás informuje o zájemcích a prodej máte informačně pod kontrolou
  • dohledáte na jeho práci reference
  • má kvalitního právní servis, neběháte podepisovat smlouvy na poštu
  • pracuje za řádnou provizi (nenechte se nachytat na pohádce, jak bude pro vás dnem i nocí pracovat zadarmo anebo za polovinu, nebo že ho zaplatí zájemce, který si jej neobjednal)
  • provizi si umí vydělat, stanový ji nad vaši požadovanou cenu nemovitosti
  • investuje nemalé prostředky do propagace prodeje (virtuální prohlídky, topování, kvalitní fotograf, velká i případně zahraniční inzerce, kampaně)




Vidíte, není to složité, stačí se jen podívat na jeho výsledky a jak s Vámi komunikuje a budete ihned vědět, zda mu prodej svěříte. Pokud by to nezvládl, můžete ukázat, že to umíte lépe, většinou mu ani nic neplatíte, pokud neobstará zájemce. Nicméně pokud vyberete dobře, budete vždy spokojení a ušetříte si mnoho nepříjemností při jednání se zájemci, kteří to na Vás budou lidově řečeno“ zkoušet“ a Vaše nemovitost se prodá za skutečně tržní, tedy vždy vyšší cenu, než při rychlém prodeji.









 

PS: nebojte se zavolat i o telefonickou konzultaci, nejste na to sami, rádi s Vámi probereme Vaši situaci a poradíme z praxe, jak případně nejlépe postupovat. Zde např. zkušenost pana doktora Březiny, který se nás nedávno obrátil, na základě tohoto článku s žádostí o profesionální odhad bytu, protože už jej nechtěl dál pronajímat a zvažoval jeho prodej. Převzato z portálu firmycz, kde uveřejnil tuto referenci a kde se pravost referencí ověřuje.


“Dobrý den všem, milerád doporučuji Úspěšné reality s.r.o. k využití služeb v oblasti realitního trhu. Paní Jitka a pan Radim pro mě představují optimální kombinaci lidského a profesionálního jednání. Kdybych mohl dal bych 10 hvězdiček:-) Přeji všem úspěšné vyřešení situace s nemovitostmi a radost z uskutečnění. Aleš Březina”

MUDr. Aleš Březina


"Klidně i Vy napište, nebo zavolejte kdykoliv, pracujeme nonstop".


e-mail: info@uspesnereality.cz 


tel. 702 177 006.


Hezký den


Mgr. Bc. Radim Kostaňuk



Tato stránka využívá soubory cookies za účelem zkvalitňování služeb a personalizaci nabídky zákazníkům v souladu s ochranou osobních údajů. Nastavení cookies si můžete upravit.